štvrtok 20. júla 2017

Bodkovaná príbeh o klaunovi, krutých horách a zahanbenia hviezde

Eritrejec Teklehaimanot v ňom píše historickú kapitolu africkej cyklistiky. Potom bodkami vezme Brit Froome, ale pretože súčasne oblieka ešte jeden cennejšie trikot, v drese "a pois rouges" šliape Španiel Rodríguez. Až v 18. etape vedúcej cez alpské vršky Purito zabojuje a stáva sa právoplatným vladárom hôr.

Ešte šesť vrchařských prémií sa týči na ceste do Paríža, ešte jeden kopec 2. kategórie, dve "jedničky" a tri vrcholy Hors Catégorie budú určovať, kto sa tento rok stane najlepším horalov a bet365 nástupcom Poliaka Majky.Rodríguez však odhodlane vyhlasuje: "Budem útočiť ďalej a ďalej."

Niekto hovorí, že veselá farba dresu má svoj pôvod v čokoláde Poulain, ktor á svoje tyčinky predáva v obale s červenými bodkami a ktorá je sponzorom súťaže v roku 1975. Ďalšie linka vedie k riaditeľovi Tour Levitan, ktorý sa inšpiruje trikotom svojho obľúbenca Henriho Lemoinea, hviezdy velodromu 30. a 40. rokov, a ktorý potom bodkami presadzuje aj do Tour.

tradíciu po nej prevezmú bet 365 ďalšie preteky : Vuelta s modrými bodkami, Dauphiné s bielymi na červenom podklade, tiež v Británii oblieka vrchár bodkami. Tie svoje mával aj Závod mieru. Ale len na Tour ide pravdepodobne o tak lukratívne artefakt - veď odmenou víťazovi je 25 tisíc eur, asi 700 tisíc korún.

Krutá je však cesta ku sláve.Bolestivá, ale súčasne krásna. "Som tak rád späť v horách, pre toto toľko trénujem," vyhlási kamzík Froome, keď uteká súperom v horách. "Malá postava, ale obrovský motor," hovorí o horských blchách Christian Palka z Radio France a niekdajší Ocaňův súputník.


"Pomer váha-výkon je u nich famózna."

A rovnako fantastický je výpočet mien, čo sa v horských bitkách zviditeľnila.

Bartali dominuje na prelome 30. a 40. rokov a nebyť bet365 bonus vojny a príchode Coppiho, bet365 stavky možno by nezostalo u dvoch prvenstvo vo vrchárske súťaži. Bahamontes nazývaný Orol z Toleda ju ovládne šesťkrát a pyšne po rokoch vyhlasuje: "Virenque? Ten mi nesiaha ani po členky, ušiel by som mu kedykoľvek.Ja som najlepší vrchár histórie Tour. "Potom prichádzajú ďalší španielskej rakety, po nich zase Gaul, Merckx aj onen Virenque, sedemnásobný laureát.

Prvýkrát dres vybojuje pri tretej účasti v roku 1994." Bodkovaná dres, to je má svadobné košele, "hovorí. "V horách si libuju. Tak rád trhám pelotón a sledujem tých, čo ma na rovinách ničí, ako sú teraz ďaleko za mnou. Akonáhle sa začne stúpať, začína pre mňa party. So všetkými tými ľuďmi okolo si pripadám ako rocková hviezda. "

Jej lesk však pohasne, keď sa Virenque stáva v roku 1998 kľúčovou postavou dopingovej aféry Festina. "Bral som doping. Nemal som na vybranú, "ospravedlňuje sa a bojuje o návrat do sŕdc fanúšikov.Mnohí mu však nikdy neodpustí, že slávny dres takto zašpiní, že červené bodky na jeho drese už neznačí um v horách, ale skôr červené krvinky.

bet365 mobil